Wyprawka na rok szkolny 2025/26. Pepco zaszalało! Można sporo zaoszczędzić

Wyprawka szkolna to dla wielu rodziców nie lada wyzwanie – rosnące ceny, brak czasu i stres związany z zakupami. Najnowsze badanie IQS dla Pepco pokazuje, że aż 80 proc. mam chce zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu. Jak to zrobić? Skorzystaj wyprawkowej checklisty!
Fot. Shutterstock

Koszty wyprawki szkolnej rosną – rodzice szukają oszczędności

Prawie połowa polskich mam przyznaje, że największym problemem podczas kompletowania wyprawki szkolnej są rosnące ceny. Co trzecia mama planuje wydać na ten cel od 100 do 300 zł, a kolejne 30 proc. – do 500 zł. Tylko co piąta ankietowana jest gotowa przeznaczyć na wyprawkę więcej. W obliczu takich wydatków rodzice coraz częściej szukają rozwiązań, które pozwolą im zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas.

ZUS rozdaje 300 zł na szkolne zakupy. Tylko do końca listopada możesz złożyć wniosek!
634 miliony złotych trafiły już do polskich rodzin w ramach programu Dobry Start. ZUS wypłaca jednorazowe świadczenie 300+ na zakup podręczników, zeszytów i innych szkolnych niezbędników. Dowiedz się, komu przysługuje wsparcie i jak...

Zakupy w jednym miejscu – mniej stresu, więcej wygody

Aż 80 proc. mam deklaruje, że chce skompletować całą wyprawkę w jednym sklepie. Oszczędność czasu to główny powód tej decyzji – wskazało na nią aż 90 proc. badanych. Co czwarta mama podkreśla, że taka forma zakupów ogranicza stres związany z bieganiem po różnych sklepach. Pepco, odpowiadając na te potrzeby, wprowadza strategię „One stop shop” i kampanię „Wszystko do szkoły jest tu”, oferując szeroki wybór produktów szkolnych w jednym miejscu.

Co najczęściej trafia do szkolnej wyprawki?

Największą część budżetu wyprawki dla młodszych dzieci (7–9 lat) pochłaniają ubrania i buty na zmianę (60 proc.), plecak lub tornister (51 proc.) oraz przybory plastyczne i do pisania (41 proc.). W przypadku starszych uczniów (10–14 lat) na trzecim miejscu znalazły się artykuły papiernicze, w tym zeszyty (40 proc.). Rodzice podczas zakupów zwracają uwagę przede wszystkim na trwałość produktów (ponad 60 proc.), cenę (59 proc.) i rekomendacje dzieci. Marka produktu schodzi na dalszy plan.

Pepco stawia na kompleksową ofertę i wygodę

Pepco, wsłuchując się w potrzeby rodziców, przygotowało szeroką ofertę artykułów szkolnych – od plecaków, zeszytów i artykułów papierniczych, po wygodne ubrania, buty, lunchboxy i produkty z ulubionymi postaciami dzieci. W tym sezonie w sklepach Pepco znajdziemy m.in. artykuły z „Kociego Domku Gabi”, „Hot Wheels”, Minecrafta, a wkrótce także z „Psiego Patrolu” i „Spongeboba”, ale także przedmioty z jamnikami, które od jakiegoś czasu podbijają media społecznościowe. Dla młodszych dzieci szczególnie ważne są kolorystyka i wzory, a także nawiązania do ulubionych bohaterów. Starsi uczniowie cenią sobie funkcjonalność i modne gadżety.

Jak ułatwić sobie zakupy? Oto kompletna lista 

Badanie pokazuje, że mamy oprócz możliwości zrobienia wszystkich zakupów w jednym miejscu, cenią również praktyczne narzędzia, takie jak lista najpotrzebniejszych rzeczy do szkoły. Dlatego Pepco przygotowało specjalną wyprawkową checklistę, która pomaga rodzicom zaplanować zakupy i uniknąć niepotrzebnego stresu.

 Wyprawka szkolna 2025/26, fot. materiały dystrybutora

Czytaj dalej: