Kupiłeś w OBI? „Zniszczyć poprzez spalenie”. Pilny komunikat dla klientów

Sieć marketów budowalnych OBI wydała pilny komunikat, w którym informuje klientów o stwierdzeniu agrofaga kwarantannowego w dostawie roślin. „Wszystkie muszą zostać zniszczone poprzez działanie wysokiej temperatury, np. spalenie” – apeluje sieć.
Pilny komunikat dla klientów OBI, fot. Shutterstock

OBI – wycofanie roślin

Na stronie internetowej OBI pojawił się pilny komunikat dla klientów. Jak poinformowała w nim sieć marketów budowlanych, w dostawie roślin Areca lutescens stwierdzono obecność szkodliwych organizmów – agrofagów kwarantannowych. Ich rozprzestrzenienie się może wyrządzić poważne szkody w uprawach lub środowisku.

„Informujemy, że w roślinach Areca lutescens (EAN: 5901947575529) o numerze paszportu A: Dypsis B:NL-290884039, C, D: PL, dostarczonych przez GMF GROUP Sp. z o.o. wykryto agrofaga kwarantannowego. Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/2031, wszystkie rośliny z tej dostawy muszą zostać zniszczone poprzez działanie wysokiej temperatury (np. spalenie)” – zakomunikowano.

Pilny komunikat Lidla. Klienci proszeni o niespożywanie i zwrot
Lidl informuje o wycofaniu jabłek, w których stwierdzono przekroczenie limitu prawnego dla pozostałości środka ochrony roślin. Decyzję podjęto ze względów bezpieczeństwa, w trosce o zdrowie konsumentów. Osoby, które zakupiły te owoce,...

OBI apeluje do klientów

W związku z zaistniałą sytuacją sieć wystosowała ważny apel do osób, które zakupiły rośliny ze wskazanej powyżej dostawy. OBI daje konsumentom dwie możliwości – kwestionowany towar można zwrócić do sklepu, uzyskując w tym wypadku zwrot kosztów zakupu.

„Rośliny zwrócone przez klientów zostaną odebrane przez dostawcę i zutylizowane zgodnie z obowiązującą procedurą” – zapewniono. Osoby dotknięte sytuacją mogą też samodzielnie zniszczyć wskazane rośliny poprzez spalenie ich.

Dziękujemy za zrozumienie i współpracę – zwrócono się do nich w oficjalnym komunikacie.

Czytaj dalej: