Poplista

Maciej Skiba - Chcę Ciebie częściej
1
Maciej Skiba Chcę Ciebie częściej
Benson Boone - Sorry I'm Here For Someone Else
2
Benson Boone Sorry I'm Here For Someone Else
sanah, Kasia Kowalska - Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
3
sanah, Kasia Kowalska Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)

Co było grane?

Alex Warren - Ordinary
08:59
Alex Warren Ordinary
FAKTY RMF FM -
09:00
FAKTY RMF FM
Maggie Reilly - Everytime We Touch
09:04
Maggie Reilly Everytime We Touch

Zacięta walka o widza między TV Republika i TVN24 trwa. Lider utrzymał pozycję

W niedzielny wieczór, kiedy Polska z niecierpliwością oczekiwała na wyniki drugiej tury wyborów prezydenckich, telewizory w całym kraju pracowały na pełnych obrotach. Ponad 9,2 mln widzów zdecydowało się śledzić wieczory wyborcze transmitowane przez 11 stacji. Który kanał zebrał największą widownię?
Zacięta walka o widza TV Republika i TVN24 trwa. Lider odzyskuje pozycję. Fot. Shutterstock

TVN24 liderem oglądalności wieczoru wyborczego

Jak podają Wirtualne Media, dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że w godzinach 21:00-21:10 największą popularnością cieszyło się TVN24, które zgromadziło przed ekranami aż 2,3 mln widzów. Stacja ta, dostępna wyłącznie w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych, ponownie wyprzedziła swoich konkurentów, w tym TV Republikę z 2,03 mln widzów oraz TVN z 1,15 mln widzów. Warto zaznaczyć, że główny kanał TVN nadawał ten sam program co TVN24, dzięki czemu oba łącznie zgromadziły liczbę ponad 3,4 mln widzów.

Exit poll kontra rzeczywistość

Wszystkie stacje bazowały na badaniach pracowni IPSOS, z wyjątkiem Republiki, która korzystała z sondażu OGB. Pierwsze wyniki exit poll ogłoszone o godzinie 21:00 wskazywały na nieznaczne zwycięstwo Rafała Trzaskowskiego. Jednak kolejne sondaże, a w końcu oficjalne wyniki Państwowej Komisji Wyborczej, przyniosły zwycięstwo Karolowi Nawrockiemu, co było sporym zaskoczeniem dla wielu obserwatorów sceny politycznej.

Oglądalność wyższa niż w pierwszej turze

W porównaniu do pierwszej tury wyborów prezydenckich oglądalność wieczorów wyborczych z 1 czerwca była wyższa o około 800 tys. widzów. To świadczy o emocjach, które towarzyszyły tym wyborom. TVN24 utrzymało pozycję lidera, podobnie jak w pierwszej turze.

Czytaj dalej:
Polecamy

Więcej z kategorii: Hot news

Najchętniej czytane