Aldi wycofuje te jaja ze sprzedaży
Sieć sklepów Aldi zdecydowała się do końca 2025 roku całkowicie wycofać ze sprzedaży oraz ze składów własnych produktów (jak makarony czy sosy) jaja „trójki”, pochodzące od kur z chowu klatkowego. Tym samym firma podtrzymuje założenia deklaracji, która została złożona już w 2016 roku. Zgodnie z nią od 2026 roku na półkach sieci będą dostępne tylko jaja ściółkowe, wolnowybiegowe lub ekologiczne.
Aldi podkreśla, że już teraz większość towarów jej marek zawiera wyłącznie jajka z alternatywnych dla klatkowego chowów. W 2023 roku stanowiły one 82% całości. Marka własna Wesoły Kurnik, wprowadzona w 2021 roku, od początku opiera się tylko na jajach „bezklatkowych”.
Ważny komunikat dla klientów
Jak zaznacza Paweł Rawicki, prezes Stowarzyszenia Otwarte Klatki, decyzja Aldi to ważny komunikat dla klientów: „Najnowszy komunikat Aldi to ważna i bardzo dobra wiadomość, nie tylko z perspektywy poprawy dobrostanu kur niosek. To też istotna informacja dla klientów sieci, świadcząca o zaangażowanym podejściu do kwestii warunków chowu zwierząt. Jest to również kolejny dowód na to, że branża detaliczna poważnie traktuje deklaracje w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu”.
Ten produkt zniknie także z Dino
W ostatnim czasie od jaj klatkowych odchodzi coraz więcej sklepów, a także sieci restauracji czy producentów żywności. Według badań Biostatu z grudnia 2024 roku ponad 80% konsumentów zgadza się, że taki chów nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków.
Taką samą decyzję jak Aldi podjęła także konkurencyjna sieć Dino. Również ze sprzedaży w jej sklepach jaja z chowu klatkowego znikną wraz z końcem 2025 roku. Jednocześnie firma zobowiązała się do całkowitego wycofania takich jaj ze swoich procesów produkcyjnych nie później niż do końca 2027 roku. Czytaj więcej: