Pilne wycofanie czajnika
Sieć marketów Carrefour w opublikowanym na swojej stronie internetowej komunikacie informuje o wycofaniu czajnika elektrycznego Bluesky. Model produktu BWK 17S-24, oznaczony kodem kreskowym (EAN): 3616957605884, okazał się nie spełniać wymogów przewidzianych przez Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 2 czerwca 2016 r. w sprawie wymagań dla sprzętu elektrycznego.
Korzystanie z urządzenia stwarza dla użytkownika ryzyko porażenie prądem „z uwagi na to, że po polaniu wtyku czajnikowego w podstawce wodą, nastąpił stały przepływ prądu powyżej dopuszczalnej wartości, z uwagi na to, że styki złącza wtyczkowego nie wytrzymały próby naprężenia (wielokrotnego stawiania czajnika na podstawie) oraz z uwagi na to, że czajnik nie jest wyposażony w wyłącznik termiczny w nasadce”.
Carrefour apeluje o zwrot
Carrefour był zmuszony wycofać towar i poinformować o zaistniałej sytuacji klientów w związku z prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowaniem w tej sprawie. Osoby, które posiadają wskazany produkt, nie powinny z niego korzystać. Sieć wystosowała pilny apel o zwrot:
Osoby będące w posiadaniu tego produktu o wskazanym kodzie kreskowym proszone są o nieużywanie go i odniesienie do sklepu Carrefour w celu zwrotu należności.
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie lub mailowo. „Przepraszamy za wszelkie niedogodności i zapewniamy, że dbałość o zdrowie i satysfakcja klientów jest dla nas absolutnym priorytetem” – podkreśliła w oficjalnym komunikacie sieć Carrefour.