Zapadła decyzja ws. Netto w Polsce. Wiadomo, co ze sklepami

Netto, świętując trzydziestolecie działalności w Polsce, ujawniło swoje plany dotyczące sklepów w naszym kraju. „Jesteśmy dumni z naszych korzeni, ale równie mocno z tego, że przez trzy dekady byliśmy częścią polskiej codzienności” – podkreśla prezes polskiego oddziału. Co dalej?
Takie plany ma Netto, fot. Shutterstock

30 lat sieci Netto w Polsce

Netto to działająca w Polsce od 1995 roku sieć należąca do Salling Group, największej duńskiej grupy detalicznej. Pierwsze sklepy otwierała na Pomorzu, dziś natomiast liczy ponad 680 punktów w całym kraju i zatrudnia ponad 8 tysięcy osób. Przełomowy dla marki okazał się moment, gdy rozpoczęła konwersję ponad 300 placówek dawnego Tesco.

Brian Olesen, prezes Netto Polska, nie ukrywa, że nasz rynek jest dla międzynarodowej spółki jednym z kluczowych. „Nasze duńskie dziedzictwo inspiruje nas do działania, ale to w Polsce budujemy przyszłość Netto. To tutaj przez trzy dekady rozwijaliśmy się razem z naszymi klientami” – mówi w wypowiedzi cytowanej przez Wiadomości Handlowe.

Nowe zasady parkowania w Biedronce. Kamery naliczą nawet 3,5 tys. zł kary
Biedronka testuje nowy system parkingowy. Nowe zasady wprowadzono już przy jednym ze sklepów we Wrocławiu, wkrótce sieć chce rozszerzyć je na inne lokalizacje. Łączna kara przekroczenie limitu postoju może wynieść 3,5 tys. zł. Jak...

Co dalej z Netto w Polsce?

Świętująca swoje trzydziestolecie nad Wisłą sieć ma na kolejne lata ambitne plany. Salling Group, właściciel marki, wdraża strategię ASPIRE 2028, w której Polska odgrywa ważną rolę. Celem jest osiągnięcie 100 miliardów koron duńskich rocznego obrotu i dalsze umacnianie pozycji na rynku międzynarodowym.

W Polsce ma to oznaczać znaczące przyspieszenie rozwoju sieci. Do końca 2028 roku Netto chce osiągnąć u nas 1 tys. sklepów. Kolejne placówki będą powstawać w oparciu o nowy format, mający zapewnić klientom jeszcze wyższy komfort zakupów dzięki lepszej organizacji przestrzeni, bardziej przejrzystej nawigacji czy szerszemu asortymentowi. Firmie zależy też na wykorzystywaniu technologii przyjaznym środowisku.

„Przed nami intensywne lata. Chcemy rozwijać się szybciej, inwestując w nowe lokalizacje i rozwiązania, które poprawią codzienne doświadczenia zakupowe klientów. Naszą ambicją jest rosnąć w sposób zrównoważony, zawsze z myślą o naszych klientach i pracownikach” – podkreśla CEO Netto Polska.

Czytaj dalej: