Niemiecka marka odzieżowa upada
29 września 2025 roku sąd w Dortmundzie wszczął postępowanie upadłościowe wobec firmy Store Concept GmbH & Co. KG, właściciela marki modowej Heimatliebe, o czym jako pierwszy poinformował portal TextilWirtschaft.
Ceniony brand, słynący z szytej we Włoszech odzieży damskiej, współpracował dotychczas z około 400 sklepami, które teraz muszą liczyć się z poważnymi zakłóceniami w dostawach. Dla wielu z nich była to jedna z wiodących marek w ofercie. Eksperci ostrzegają, że dla części butików może oznaczać to utratę wiernych klientek. Konsekwencje likwidacji marki byłyby jeszcze poważniejsze.
To nie koniec problemów w branży?
Heimatliebe była też centralną marką spółki Store Concept i na przestrzeni lat zbudowała sobie lojalną klientelę. Marka wyróżniała się na tle konkurencji wysoką jakością, istotnym elementem jej wizerunku było też stawianie na zrównoważony rozwój. Pomimo nowoczesnego podejścia nie przetrwała jednak zmian rynkowych.
Problemy marki rozpoczęły się już w pandemii, a w ostatnich latach kłopoty nasiliły się przez rosnące koszty energii czy coraz silniejszą konkurencję ze strony e-commerce. Kłopoty Heimatliebe to jednocześnie kolejny sygnał ostrzegawczy dla niemieckiej gospodarki.
Wedle cytowanego przez dlahandlu.pl raportu firmy ubezpieczeniowej Atradius, w pierwszej połowie 2025 roku upadłość ogłosiło aż 207 dużych niemieckich firm, co stanowi wzrost o 21% w porównaniu do roku poprzedniego. „Branża tekstylna w Niemczech stoi w obliczu głębokiej transformacji” – ostrzegają eksperci.