Zaskakujące zmiany w telewizyjnych rankingach. Przetasowania wśród największych graczy

Pierwsze półrocze 2025 roku przyniosło zmiany na telewizyjnym podium. TVP1 umocniła swoją pozycję lidera wśród wszystkich widzów, natomiast w grupie komercyjnej 16-59 prowadzenie przejął TVN. Poznaliśmy wyniki oglądalności według najnowszych danych Nielsen Media.
Zaskakujące zmiany w telewizyjnych rankingach. Fot. Shutterstock

Najnowsze wyniki oglądalności telewizji. Przetasowania wśród liderów

Jak podaje portal Press, według najnowszego raportu Nielsen Media, TVP1 zanotowała najwyższy udział w rynku telewizyjnym wśród widzów powyżej 4. roku życia. Stacja osiągnęła wynik 7,15 proc., co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku, kiedy jej udział wynosił 7,08 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który minimalnie poprawił swój wynik – z 6,54 proc. do 6,55 proc. Trzecie miejsce to duża niespodzianka: Republika, która niemal podwoiła swój udział, rosnąc z 3,14 proc. do aż 6,18 proc.

Spadki i wzrosty wśród największych graczy. TVN liderem w grupie komercyjnej 16-59

TVN, choć wciąż w czołówce, zanotował spadek udziału w rynku ogólnym – z 6,60 proc. do 6,10 proc. Podobny trend dotknął TVP2 (spadek z 6,59 proc. do 5,76 proc.) oraz TVN24 (spadek z 6,43 proc. do 5,53 proc.). Z kolei TV Puls poprawił swój wynik z 2,77 proc. do 3,25 proc., a TV 4 i TV 6 również zanotowały niewielkie wzrosty. W najbardziej pożądanej przez reklamodawców grupie wiekowej 16-59, liderem pozostaje TVN, choć z lekkim spadkiem – z 7,61 proc. do 7,22 proc. Tuż za nim uplasował się Polsat, który poprawił swój wynik z 6,95 proc. do 7,12 proc. TVP1 w tej grupie zanotowała spadek z 5,07 proc. do 4,81 proc., a TVP 2 z 5 proc. do 4,22 proc. Warto zwrócić uwagę na wzrosty TV Puls (z 3,4 proc. do 3,92 proc.) oraz Republiki, która w grupie komercyjnej zwiększyła udział z 1,73 proc. do 3,23 proc. TVN Siedem, TVN 24 i TTV zanotowały niewielkie spadki.

Telewizyjne podium wciąż się zmienia

Dane Nielsen Media pokazują, że rynek telewizyjny w Polsce pozostaje bardzo dynamiczny. TVP1 i TVN niezmiennie walczą o pozycję lidera, ale coraz większy udział zdobywają także inne stacje, takie jak Republika czy TV Puls. Warto obserwować, jak te trendy będą się rozwijać w kolejnych miesiącach.

Czytaj dalej: