Tomasz Jakubiak zmarł 30 kwietnia
Tomasz Jakubiak, gospodarz oraz juror licznych kulinarnych programów telewizyjnych, odszedł 30 kwietnia 2025 roku. We wrześniu 2024 roku kucharz poinformował, że zdiagnozowano u niego nowotwór. Jego walkę z chorobą śledziła cała Polska. Wielu fanów zdecydowało się wesprzeć 41-latka, wpłacając pieniądze na zbiórki na leczenie lub kupując książkę „Ugotuj mi, tato”. Jakubiak stworzył ją z myślą o swoim synu, urodzonym w 2020 roku Tomaszu, który jest owocem jego związku z Anastazją Jakubiak.
13 maja rodzina i przyjaciele pożegnali Tomasza Jakubiaka w Kościele pw. św. Ignacego w Warszawie. Kucharz spoczął na warszawskim cmentarzu komunalnym Północnym. Żałobników poproszono tego dnia o dwie rzeczy: „Rodzina prosi o nieskładanie kondolencji. Zgodnie z wolą Tomka obowiązują jasne lub kolorowe stroje”.
Nowe wieści od siostry Tomasza Jakubiaka
Teraz, prawie tydzień po ostatnim pożegnaniu kucharza, głos w mediach społecznościowych ponownie zabrała jego siostra. Joanna Jakubiak za pośrednictwem Instagrama przekazała nowe informacje na temat sprzedaży książki, z której dochód wcześniej był przeznaczany na leczenie Tomasza Jakubiaka. Odnosząc się do wątpliwości w sprawie wysyłki „Ugotuj mi, tato”, siostra kucharza wyjaśniła, od kwietnia prowadzona była przedsprzedaż, natomiast egzemplarze z kolejnej partii będą dostępne w regularnym zakupie od 25 maja.
„Powoli wracając do rzeczywistości, udało mi się przeczytać i odpowiedzieć na wasze wiadomości dotyczące wysyłki „Ugotuj mi, tato”. Kochani, zakupione przez was w kwietniu i maju książki to przedsprzedaż. Po tym jak w ekspresowym tempie wykupiliście ostatnie sztuki, a ilość zapytań o książki była ogromna, podjęliśmy z Tomkiem decyzję o sprzedaży preorderu” – wytłumaczyła.
Jednocześnie zapewniła, że przygotowywanie zamówień ruszy wraz z dniem oficjalnej premiery. „Realizacja waszych zamówień ruszy w tym samym momencie, więc na początku czerwca będziecie już cieszyć się przepisami i, mam nadzieję, gotować ze swoimi dziećmi” – przekazała. Dodała, że o statusie wysyłki będzie na bieżąco informował dział obsługi klienta.
Wybaczcie, że tak długo wasze wiadomości pozostawały bez odpowiedzi. Domyślacie się zapewne, że powrót do zawodowej codzienności wymagał i wciąż wymaga czasu, ale zapewniam, że każdy zakupioną książkę otrzyma – podsumowała.