Więcej pociągów, krótsza podróż
Półwysep Helski to jeden z najchętniej wybieranych kierunków wakacyjnych w Polsce. Każdego lata tysiące turystów wybierają pociąg, by uniknąć korków i dotrzeć nad morze szybko oraz wygodnie. Obecnie najszybsze składy pokonują trasę z Gdyni do Helu w nieco ponad jedną godzinę dwadzieścia minut. To jednak ma się zmienić!
„Przygotujemy możliwości dla zwiększenia liczby pociągów na kolejowej trasie wiodącej na Mierzeję Helską” – zapowiedział Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. cytowany przez portal puck.naszemiasto.pl.
Nowy peron i drugi tor we Władysławowie
Największe zmiany czekają Władysławowo – kluczowy punkt na trasie do Helu. Obecnie linia kolejowa z Redy do Helu jest jednotorowa, co powoduje ograniczenia w ruchu pociągów, zwłaszcza w najbardziej obleganych miesiącach. Planowana jest jednak budowa drugiego toru na odcinku Władysławowo – Władysławowo Port oraz nowego, drugiego peronu na stacji Władysławowo. Dodatkowo peron numer jeden zostanie poszerzony, a na trasie powstaną mijanki Hel Bór oraz Chałupy.
Te inwestycje mają nie tylko usprawnić ruch pociągów, ale również zwiększyć komfort podróżnych. Dzięki nim mieszkańcy regionu i turyści będą mogli liczyć na częstsze połączenia oraz krótszy czas oczekiwania na pociąg.
Co dalej? Harmonogram zmian
Podróż nad Bałtyk będzie jeszcze bardziej komfortowa i dostępna dla wszystkich, ale trzeba będzie trochę poczekać. W najbliższych latach – od roku 2026 do 2028 – powstanie dokumentacja projektowa.

