Zaskakujący spadek jednego z liderów oglądalności. Zwrot w sprawie TV Republika

Październik 2025 przyniósł sporo emocji na rynku telewizyjnym. Polsat utrzymał pozycję lidera wśród wszystkich widzów, a TVN wygrał w kluczowej grupie komercyjnej 16-59. Największym zaskoczeniem okazał się jednak spadek TVP1 oraz dynamiczny wzrost udziałów stacji Republika.
Zaskakujący spadek jednego z liderów oglądalności. Fot. Shutterstock

Polsat i TVN na szczycie oglądalności

Z najnowszych danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualne Media, wynika, że Polsat w październiku 2025 roku zanotował 7,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie ogólnej. To wzrost o 4,69 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Stacja nie tylko utrzymała pozycję lidera, ale także poprawiła swój wynik.

TVN goni Polsat i triumfuje w grupie komercyjnej

Na drugim miejscu w ogólnej grupie widzów uplasował się TVN z wynikiem 6,56 proc., co oznacza wzrost z 6,33 proc. rok wcześniej. Jednak to właśnie TVN okazał się bezkonkurencyjny w grupie komercyjnej 16-59 – najważniejszej dla reklamodawców – zdobywając 7,74 proc. udziału w rynku. Polsat w tej kategorii był tuż za nim z wynikiem 7,63 proc.

TVP1 zaskakuje spadkiem

Trzecie miejsce przypadło TVP1, która zanotowała 6,41 proc. udziału w rynku. To jednak aż o 10,34 proc. mniej niż rok temu. TVP1 była jedyną stacją z tzw. „wielkiej czwórki”, która w październiku 2025 roku odnotowała spadek oglądalności.

Republika ze wzrostem. We wrześniu stacja straciła pozycję

Tuż za TVP1 znalazła się TVP2 z udziałem 6,03 proc., co oznacza niewielki wzrost w porównaniu do 5,95 proc. sprzed roku. Największą niespodzianką okazała się jednak Republika, która z wynikiem 5,58 proc. uplasowała się, co prawda na piątym miejscu wśród wszystkich widzów, ale z imponującym wzrostem 21,57 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Wrzesień nie był dla telewizji Sakiewicza łaskawy. Jeszcze w lipcu Republika była na ustach wszystkich jako lider rynku. Tymczasem wrzesień przyniósł jej spadek na czwarte miejsce. Stacja zanotowała jednak wzrost udziału do 6,13 proc. (rok temu 4,70 proc.), ale to nie wystarczyło, by utrzymać się w czołówce. 

Reszta stawki i sytuacja w grupie komercyjnej

Kolejne miejsca zajęły: TVN24 (4,58 proc.), TV Puls (3,55 proc.) oraz TVN7 (3,44 proc.). W grupie komercyjnej 16–59, poza TVN i Polsatem, wyróżniły się TVP2 (4,49 proc.) oraz TVP1 (również 4,49 proc.). Republika znalazła się na ósmym miejscu, a TVN24 tuż za nią.

Czytaj dalej: