Przestępcy nie śpią – nowa metoda wyłudzania danych
Bank Millenium ostrzega przed kolejną falą cyberoszustw. Przestępcy wykorzystują fałszywe aplikacje bankowe, które podszywają się pod oficjalną aplikację Millenium na urządzeniach z systemem Android. Oszuści rozsyłają linki do rzekomej aktualizacji aplikacji przez SMS lub e-mail, licząc na nieuwagę użytkowników.
Jak działa oszustwo? Uważaj na NFC i prośbę o PIN
Po zainstalowaniu fałszywej aplikacji, użytkownik proszony jest o „weryfikację karty” poprzez zbliżenie jej do telefonu (NFC) i podanie kodu PIN. To pułapka – w ten sposób przestępcy zdobywają wszystkie dane potrzebne do wykonania nieuprawnionych transakcji i kradzieży pieniędzy z konta.
Jak się chronić? Proste zasady bezpieczeństwa
Bank Millenium przypomina, że:
• oficjalną aplikację i jej aktualizacje należy pobierać wyłącznie z Google Play.
• Prawdziwa aplikacja bankowa nigdy nie poprosi o podanie kodu PIN do karty ani o zbliżenie jej do telefonu.
• Konsultanci banku nie żądają poufnych danych, takich jak PIN do karty.
• Tożsamość konsultanta można potwierdzić w aplikacji mobilnej.
• Nie należy klikać w linki z wiadomości od nieznanych nadawców.
Co zrobić, gdy masz wątpliwości?
Jeśli aplikacja bankowa wymaga nietypowych danych, takich jak numer PESEL, hasło do bankowości elektronicznej czy PIN do karty, natychmiast przerwij operację. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalną infolinią banku Millenium: 22 598 44 44.