TVP1 na prowadzeniu. Grupa pokonała konkurencję
Długi weekend za nami, a Telewizja Polska nie kryje zadowolenia. W oficjalnym komunikacie dział PR-u korporacyjnego TVP podkreślił, że doszło do przetasowań wśród liderów oglądalności.
Telewizja Polska zdystansowała konkurencję – czytamy w oświadczeniu.
Publiczny nadawca osiągnął imponujący wynik 20,9 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a TVP1 wywalczyła pozycję lidera z wynikiem 6,8 proc. średniego udziału w rynku w dniach 15-17 sierpnia 2025 roku.
Co cieszyło się największym zainteresowaniem?
Największym hitem okazała się transmisja defilady z okazji Święta Wojska Polskiego. W piątek, 15 sierpnia, na antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia wydarzenie zgromadziło w sumie ponad 1,9 mln widzów, co przełożyło się na łączny udział w rynku na poziomie aż 24 proc. To bezapelacyjny sukces Telewizji Polskiej, która nie tylko przyciągnęła przed ekrany miliony Polaków, ale również zdominowała konkurencję.
„Pytanie na śniadanie” i TVP Info z najlepszymi wynikami od miesięcy
Nie tylko główne anteny TVP mają powody do świętowania. TVP Info w piątek, 15 sierpnia, uzyskało 2,8 proc. udziału w rynku, co jest najwyższym dziennym wynikiem od 2 czerwca br. Z kolei „Pytanie na śniadanie” – flagowy program śniadaniowy TVP2 – zanotował najlepszy wynik dzienny od marca br. Tego dnia format zobaczyło 400 tys. widzów, a w szczycie oglądalności aż 525 tys. osób, co przełożyło się na udział w paśmie emisji na poziomie 7,8 proc.
TVP zdominowała TOP10 programów długiego weekendu
W zestawieniu najchętniej oglądanych programów długiego weekendu aż sześć pozycji należy do Telewizji Polskiej. Wysoko uplasowało się niedzielne wydanie „19.30”, które na antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało łącznie prawie 1,5 mln widzów (14,4 proc. udziału). W TOP10 znalazły się także:
- „Teleexpress” – ponad 1,3 mln widzów, 17,5 proc. udziału w paśmie.
- „Akacjowa” – 959 tys. widzów, 12,1 proc. udziału.
- „Familiada” – 798 tys. widzów, 9,7 proc. udziału.
- „Pytanie dnia” – 910 tys. widzów, 10,5 proc. udziału.
Wyniki długiego weekendu pokazują, że Telewizja Polska skutecznie przyciąga widzów i potrafi zaskoczyć konkurencję.